ריפוי וטיפוח בדרך טבעית | שירי כספי

החשיפה לשמש

למעלה מ-30 שנה שהמודעות לחשיפה נכונה לשמש, ולהימנעות מקרני השמש החזקות, בשעות מסוכנות, גורמת לכך, שבאופן אוטומטי אנשים נמרחים בקרם הגנה, כי ככה אומרים לנו לעשות.

אבל, האם ייתכן שדווקא השימוש המוגבר בקרם הגנה עשוי לגרום לנזקים בריאותיים?

 

כמו בכל דבר בחיים, גם בתחום ההגנה משמש קיימות אפשרויות בריאות, וגם כאלו שפחות.
הדבר החשוב הוא, שכל בחירה צריכה להתקבל מתוך החלטה מודעת ומושכלת.

שאלה חשובה שצריכה להישאל היא , מה בעצם המטרה של קרם הגנה?

אם ננסח את זה במשפט אחד, המטרה של קרם ההגנה היא למנוע שריפה של העור שעשויה להיגרם בשל הפגיעה של קרני השמש (בעיקר קרני UVA). ובהמשך, למנוע נזקים נוספים לעור, כגון פיגמנטציה, הזדקנות מהירה ועוד.

איך בוחרים קרם הגנה?

בואו נעשה קצת סדר במדף העמוס של המוצרים להגנה מקרני השמש.
נתחיל מזה, שיש שני סוגים של חומרים פעילים בקרם הגנה- כימיים ומינרליים.

  • קרם הגנה כימי, מכיל חומרים כימיים (מעל 10 סוגים שונים, מרבית הקרמים מכילים מספר חומרים כימיים שונים) שנספגים בשכבות החיצוניות של העור, וסופגים את קרינת השמש המזיקה בתוך שכבת העור.
  • קרם הגנה מינרלי (בדרך כלל אבץ אוקסיד, ו/או טיטניום די-אוקסיד) אינם נספגים בשכבות העמוקות של העור, הם בעצם מחזירים את קרינת השמש המזיקה החוצה, על-ידי יצירת אפקט מראה.

קרם הגנה כימי מכיל חומרים שבטיחותם לגוף אינה ידועה. הם אושרו לשימוש לפני עשרות שנים כאשר הפרמטרים לבטיחות חומרים היו אחרים. אך בשנים האחרונות, המודעות לנזקים של חומרים אלו עולה לכותרות.

לקריאה נוספת על החומרים הכימיים בקרם הגנה

מבין האפשרויות שיש על המדף, קרם הגנה מינרלי נחשב למזיק פחות.

אך בכל מקרה, כדאי תמיד לשים לב לרשימת הרכיבים, וזאת כיוון  שחלק מהקרמים להגנה משמש מכילים שילוב של שני סוגי החומרים, כימי ומינרלי ביחד.

שאלה חשובה נוספת, השימוש בקרם הגנה מפחית את הסיכון ללקות בסרטן העור?
מחקרים עדכניים מעלים השערה כי לא בטוח שיש קשר ישיר בין השימוש בקרם הגנה למניעת תחלואה בסרטן העור (מלנומה). 
לעומת זאת נראה שהשימוש בקרם הגנה גורם לאנשים להישאר זמן רב יותר חשופים בשמש, בשעות המסוכנות, וזה כשלעצמו בהחלט מגדיל את הסיכון להתפתחות תאים סרטניים.

איזה דרגת SPF מומלצת?

מדד SPF זה משך הזמן עד שהעור שלנו, ללא הגנה, מתחיל להגיב לשמש ועוד המספר שעל קרם ההגנה. (כלומר, אם לוקח לעור שלי 20 דקות להגיב לשמש, ומרחתי תכשיר עם SPF30, אז יש לי הגנה למשך 50 דקות בערך).

העניין הוא, שכל קרם הגנה עם SPF גבוה, לא באמת נותן הגנה גבוהה יותר. זה מאוד מבלבל.

אז, כדאי להסתפק בקרם הגנה עם SPF30, ופשוט להימרח מספר פעמים במהלך היום.

הבעייתיות בקרם הגנה

שימוש יומיומי בקרם הגנה פוגע בייצור של ויטמין D בעור (הוא נוצר לאחר ספיגה של קרני UVB).

ויטמין D חשוב מגוון רב של תהליכים מטאבוליים בגוף, וחוסר שלו בגוף, עלול לגרום למחלות קשות.

ויטמין D חשוב מאוד גם למצב הרוח שלנו.

קרם הגנה מסחרי מכיל חומרים כימיים בעייתיים, ובשימוש רצוף וממושך, הם עשויים לגרום לפגיעה במערכות שונות בגוף, כגון מערכת הורמונלית (במיוחד אצל תינוקות ונשים בהריון), מערכת הנשימה ועוד.

הזווית הסביבתית

בשנים האחרונות יש לא מעט מחקרים שגילו שהחומרים הכימיים שבקרם ההגנה, כאשר הם נשטפים מגופי המתרחצים בים, הם גורמים לנזק גדול לסביבה הימית, ופוגעים באלמוגים ובחיות הים.

עוברים להגנה טבעית

לכל החומרים הטבעיים, מעצם היותם חומרים ממקור צמחי, ועם תכונות לריפוי עור, יש יכולת להגן על העור מפני קרינת השמש.

שמן שקדים למשל ייתן הגנה של SPF 5
שמן קוקוס, SPF 4-6 
חמאת שיאה – SPF 4-6
אבץ אוקסיד – SPF שנע בין 2-20, תלוי בריכוז החומר במוצר.
שמן זרעי פטל אדום- SPF מעל 25
שמן גזר- SPF מעל 35

חשוב לדעת, שמרבית החומרים הטבעיים, אינם נותנים הגנה מספקת לשהייה ארוכה בחוץ, בקיץ החם והשמשי שלנו.

אבל יש יתרון גדול לשימוש יומיומי בכל החומרים העשירים האלו.

הם עוזרים לרפא, ליצור התחדשות, לעודד ריפוי דלקות, ולמנוע נזקים בעור.

הגנה בעזרת התזונה 

עוד עניין שיכול בקלות לשפר את מצב העור שלנו, ולהגן מפני השמש, והוא התזונה שלנו.

חומרים נוגדי חמצון יכולים לספק לגוף הגנה מהשמש, מבפנים!

כאשר אוכלים מאוזן, מקפידים על תזונה מגוונת ועשירה בחומרים נוגדי חמצון (אלה החומרים שקיימים בירקות, פירות, אגוזים וזרעים, נבטים ועוד) מקבלים עזרה בהגנה על הגוף ועל העור מבפנים.

ככלל, אנחנו נרצה להתייחס לרכיבים ספציפיים החשובים להגנה למשל הקרוטנואידים, בהם ליקופן, בטא-קרוטן, אסטקסנטין (astaxanthin, המופק מאצות אדומות), וגם ויטמין  C, אבץ, חומצות שומן חיוניות ועוד.

כאשר מקפידים על כל אלו בתזונה (ואם צריך, נוטלים תוספים), אנחנו מקבלים הגנה מיטבית לעור שלנו, מבחוץ ומבפנים. 

עכשיו נשאר לך לבחור

אני, באופן אישי, מבחירה מודעת, נמנעת משימוש בחומרים כימיים על העור שלי (ומאוד משתדלת להימנע מלמרוח חומרים כאלו גם עם בנותיי הקטנות), ולכן אני בוחרת להשתמש בקרם הגנה טבעי, עם בסיס מינרלי (אבץ אוקסיד לרוב).

ובכלל, אני בוחרת להשתמש בחומרים טבעיים ואיכותיים (וכאן באמת כדאי להקפיד), שיספקו לי הגנה בסיסית יומיומית.

אני משתמשת בסרום שמנים טבעי, כזה שמכיל שמנים צמחיים עשירים בנוגדי חמצון, קרוטנואידים, פיטוסטרולים, חומצות שומן חיוניות, רכיבים נוגדי דלקת ומרפאים את העור.

אני משתמשת בקרם עשיר ברכיבים צמחיים איכותיים, וכך אני מגנה על העור שלי גם מבפנים.

אז מה הבחירה שלך?

אז אם בחרת להשתמש בקרם הגנה רגיל, חשוב להימרח כמה בעמים במשך היום, ולהישאר בצל בשעות החמות.

אם בחרת להימנע משימוש בחומרים כימיים, חשוב אף יותר להימנע משהייה ממושכת בשמש, בוודאי בשעות החמות, ולנקוט כל אמצעי הגנה כדי למנוע שריפת העור ופגיעה מתמשכת ועמוקה.

ומידי פעם, אחת ליומיים או שלושה, חשוב לצאת לשמש, ללא קרם הגנה בכלל, לטווח זמן של 15-30 דקות (תלוי בצבע העור) ולחשוף את העור לקרני UVB, כדי שלא תסבלו ממחסור בוויטמין D.

אז בקיץ, עם השמש החמה, הכי חשוב להיות מודעים, ולעשות בחירה חכמה.
חופשה נעימה ובריאה.

אנשים מספרים

הצטרפו לאלו שכבר משתמשים במוצרים טבעיים ונהנים מההבדל...

מוזמנים להתרשם מהמוצרים שלנו

הנמכרים ביותר

לייעוץ או שאלות

השאירו פרטים ואשמח לחזור אליכם