חיפוש
חיפוש
ריפוי וטיפוח בדרך טבעית | שירי כספי

סגולותיו התזונתיות של שמן קוקוס

שמן קוקוס הוא שומן צמחי רווי, והוא מהווה תחליף מצוין לשימוש בשומן מהחי (כמו למשל בעוגיות טחינה המעולות האלו). הוא מופק בכבישה קרה מפרי קוקוס טרי, ולכן יש לו את הארומה הטבעית של הפרי. בטמפרטורה הנמוכה מ-18 מעלות, שמן קוקוס הופך למוצק. בקיץ הישראלי הוא יהיה במצב נוזלי (ניתן לשמור במקרר ואז הוא יהיה מוצק כל השנה). נקודת העשן של שמן קוקוס לא מזוקק היא 177 מעלות צלזיוס, מה שהופך אותו למתאים ביותר גם לבישול וטיגון ולאפיה.

בעל סגולות תזונתיות יחודיות

הסגולות הרפואיות והתזונתיות של שמן קוקוס טמונות במבנה המיוחד של חומצות השומן שהוא מכיל. שמן קוקוס הוא שמן רווי, שבדרך כלל מומלץ להמעיט בו, אבל בניגוד לשמנים רוויים אחרים שמכילים לרוב חומצות שומן ארוכות שרשרת, שמן קוקוס מהווה מקור יוצא דופן לריכוז גבוה של חומצות שומן בינוניות שרשרת, ובמיוחד של החומצת הלאורית המצויה גם בחלב האם ולה סגולות רבות.

אורך חומצת השומן משמעותי לאופן שבו הגוף שלנו מעכל ומשתמש בחומצות אלו. חומצות שומן בינוניות שרשרת מסיסות יותר במים, נספגות ישירות בכבד ומהוות מקור ליצירת אנרגיה. הן אינן זורמות במחזור הדם ולכן לא גורמות להצטברות של שומנים בכלי הדם.

חשוב לציין כי שמן קוקוס בריא רק בכבישה קרה. שמן קוקוס מתועש ומעובד הוא מאוד לא בריא, ובתהליך העיבוד שלו השומנים הרוויים הופכים לשומן טראנס. לעומת זאת בשמן קוקוס מכבישה קרה שומר על יתרונותיו הבריאותיים.

היתרונות של שמן קוקוס:

1. מחזק את מערכת החיסון

לחומצה הלאורית פעילות אנטי חיידקית חזקה, ולכן לשמן קוקוס יש יכולת אנטי בקטריאלית גבוהה וצריכתו מחזקת את מערכת החיסון.

2. משפר את הרכב חלב האם

מחקרים מראים כי הוספה של שמן קוקוס באופן קבוע לתזונה של נשים מניקות מעלה את שיעור החומצה הלאורית בחלב האם, ובכך מסייעת להתפתחות התקינה של התינוק, לגדילה שלו וליכולתו להתמודד עם זיהומים שונים.

3. מאזן את רמות כולסטרול והסוכר בדם ומסייע לירידה במשקל

במחקרים רפואיים נמצא כי לאוכלוסיות שצורכות שמן קוקוס כחלק קבוע מהתזונה, כמו בקרב תושבי האיים הפולינזיים, יש רמות נמוכות של כולסטרול. זאת למרות שהשומן מהווה כ-40% מסך צריכת הקלוריות היומית שלהם, כאשר רובו שומן רווי.
מחקרים אחרים מראים כי צריכת שמן קוקוס משפרת את רגישות התאים לאינסולין, ולכן שמן קוקוס נחשב כמזון המאזן את רמות הגלוקוז בדם ומסייע בוויסות מחלת הסוכרת. בנוסף, שמן קוקוס מגביר את קצב חילוף החומרים בגוף ותורם לעלייה ברמות האנרגיה, ולכן הוא מסייע לירידה במשקל ולשמירה על רמות משקל תקינות, ויחד עם זאת מעורר ומחזק.

4. מסייע למניעת עששת

שמן קוקוס יכול להגן על השיניים מפני עששת עקב פעילותו האנטי חיידקית. עששת נגרמת כאשר השכבה המגנה על השן מתפוררת או נסדקת. מחקרים הראו כי שמן קוקוס עוזר בניטרול החיידק שפעילותו גורמת לעששת. ולכן, על ידי אכילה יומית של שמן קוקוס, אם זה במריחה על לחם או בכפית, אנחנו מגנים על השיניים שלנו ושומרים עליהן.

ריפוי טבעי, זה הכי בריא.

אנשים מספרים

הצטרפו לאלו שכבר משתמשים במוצרים טבעיים ונהנים מההבדל...

מוזמנים להתרשם מהמוצרים שלנו

הנמכרים ביותר

לייעוץ או שאלות

השאירו פרטים ואשמח לחזור אליכם